Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Evaluace spokojenosti klientů s Programem kontrolované konzumace alkoholu Kontaktního centra Vlhká
Liďák, Jan ; Šťastná, Lenka (vedoucí práce) ; Vacek, Jaroslav (oponent)
Kontaktní centrum Vlhká společnosti Podané ruce provozuje Program kontrolované konzumace alkoholu jako jediná organizace v České republice, inspirovaná programy stejného typu ze zahraničí. V této práci využívám evaluaci spokojenosti jako výzkumnou metodu se záměrem poskytnout klientům možnost se k programu a chodu tohoto centra vyjádřit. Cílem výzkumu bylo provést šetření spokojenosti u klientů Kontaktního centra Vlhká zapojených do programu kontrolované konzumace alkoholu. Cílem bylo zhodnotit spokojenost klientů s tímto programem jako i ostatními intervencemi centra, přístupem pracovníků, prostředím, vybavením a otvírací dobou. Záměrem bylo poskytnout výsledky práce vedení služby jako případnou inspiraci pro další změny a vývoj a zpětnou vazbu k již zavedeným změnám. Výzkumný soubor tvoří 17 respondentů, klientů kontaktního centra Vlhká zapojených v programu Kontrolované konzumace, kteří odpovídají cílové skupině služby. Jde o osoby bez domova ohrožené užíváním alkoholu či závislostí. Respondenti byli do výzkumu vybrání metodou záměrného výběru prostřednictvím instituce. Osloveni byli v otvírací době centra, kde probíhal samotný sběr dat. Data byla sbírána pomocí polostrukturovaného interview. Kvalitativní data byla analyzována metodou vytváření trsů a metodou prostého výčtu. Z výsledku výzkumu...
Evaluace spokojenosti klientů Terénního programu SANANIM s projektem Sanitka
Limpouchová, Markéta ; Šťastná, Lenka (vedoucí práce) ; Vacek, Jaroslav (oponent)
Východiska: Evaluace spokojenosti je zde prostředkem k získání zpětné vazby ke službám, které jsou poskytovány Terénním programem Sananim v rámci projektu Sanitka. Klientům poskytuje možnost "podělit se" o své zkušenosti s programem, vyjádřit se k jednotlivým intervencím, případně vyjádřit potřebu služby či intervence nové. Cíle: Cílem výzkumu bylo zjistit, zda jsou klienti terénního programu Sananim spokojeni s nabízenými službami projektu Sanitka. Především šlo o místní a časovou dostupnost, hlavní složky projektu Sanitka (výměnný program, poradenství, ošetření, testování, přístup personálu) a o zjištění slabých stránek služby. Výzkum měl přinést informace o tom, zda klientům vyhovují jednotlivé intervence, zda jim v rámci poskytovaných služeb něco nechybí (případně co) a jak by bylo možné služby zdokonalit. Metody a výzkumný soubor: K získávání dat byla využita metodika RAR - Rapid assesment and response. Sběr dat probíhal formou polostrukturovaného interview se 30 klienty. Respondenti byli vybráni záměrným výběrem a přes instituci. Šlo o klienty TP Sananim, kteří užívají drogy rizikově (zejména injekčně) a zároveň využívají pestré nabídky služeb sanitního vozu. Dále byla provedena analýza existujících dat z výročních a závěrečných zpráv TP Sananim. Výsledky: Z výsledků studie je patrné, že...
Evaluace spokojenosti klientů kontaktních center ve Zlínském kraji, v kontextu pandemie COVID-19
Hanáková, Karla ; Šťastná, Lenka (vedoucí práce) ; Jandáč, Tomáš (oponent)
ÚVOD: Celosvětová pandemie COVID-19 a prosazování omezujících opatření v oblasti veřejného zdraví, nezbytných k omezení šíření viru, ovlivnila veškeré aspekty moderního života a dotkla se mj. také oblasti užívání drog. Dotkla se také trhu s drogami včetně sociálních a zdravotních reakcí na drogový fenomén. V reakci na zaváděná opatření vzrůstal tlak také na adiktologické služby, jejich provoz, zaměstnance a v neposlední řadě klienty. ZAMĚŘENÍ PRÁCE: Cílem práce bylo, zjistit míru spokojenosti/ nespokojenosti klientů kontaktních center ve Zlínském kraji, s nabízenými intervencemi a službami v tomto období a ověřit si tím schopnost kontaktních center zareagovat a flexibilně se přizpůsobit situaci, v kontextu pandemie COVID-19 a zaváděných protiepidemických opatření směrem ke snížení dopadu pandemie na klienty a zaměstnance kontaktních center. METODY: Respondenti byli vybráni metodou záměrného výběru přes instituce. Prostředek pro získání zpětné vazby představovala evaluace spokojenosti. Nástrojem pro sběr dat byl dotazník. Soubor tvořilo celkem 40 respondentů. Získaná data byla vyhodnocena programem STATA® 15.0, Statistic Data Analysis, MP. Prezentace a interpretace výsledků je provedena jednoduchou deskriptivní statistikou. Pro ilustraci jsou použity grafy, tabulky. VÝSLEDKY: Kontaktní centra...
Evaluace spokojenosti klientů s nabízenými službami kontaktního s poradenského centra Stage 5
Smetanová, Simona ; Šťastná, Lenka (vedoucí práce) ; Broklová, Lada (oponent)
diplomové práce: Východiska: Analýza spokojenosti klientů se službami kontaktního centra je jedním z důležitých nástrojů pro získání zpětné vazby na nabízené služby kontaktního centra i na intervence ze strany zaměstnanců. Diplomová práce se věnuje intervencím, které kontaktní centrum Stage 5 nabízí a jak je hodnotí jeho klienti. Podle výroční zprávy Progressive o.p.s. se každoročně zvyšuje počet klientů v kontaktu a lze očekávat, že jejich potřeby se v čase mění. Často nám však chybí zpětná vazba od těchto uživatelů služeb, aby bylo možné přemýšlet o konkrétních úpravách ve stávajících službách. Cíle: Cílem výzkumu je získat od klientů centra takzvaný "spotřebitelský" náhled. Konkrétněji pak získat informace o jejich spokojenosti s nabídkou služeb, které využívají. Na základě odpovědí respondentů zvážit či navrhnout, jak by se daly jednotlivé intervence vylepšit nebo navrhnout nové. Prostřednictvím výzkumných otázek se také soustředím na časovou pružnost jednotlivých intervencí při využívání klienty. Výzkumný soubor: Výzkumný soubor se shoduje s primární cílovou skupinou kontaktního centra. Jsou to problémový a často dlouhodobý uživatelé návykových látek, kteří odpovídají definici EMCDDA (osoba užívající heroin a další opiáty, kokain, amfetamin, pervitin či injekční uživatel jakékoliv jiné drogy)....
Evaluace spokojenosti klientů s terénním programem No Biohazard
Nováková, Kristýna ; Šťastná, Lenka (vedoucí práce) ; Janíková, Barbara (oponent)
Východiska: V této práci jsem se věnovala přiměřenosti služeb klientům a jejich potřebám v rámci programu No Biohazard (NO). Účel evaluace je důležitý především pro ředitele a vedoucí programů, protože právě po ředitelích a vedoucích se často požaduje, aby obhájili potřebnost svých programů. Má se za to, že spokojenost klientů je pojmem, jemuž dobře rozumí klienti, veřejnost, státní orgány a další instituce, které zajišťují přísun financí do těchto organizací (WHO, UNDCP & EMCDDA, 2000). Cíle: Hlavním cílem bylo zjistit spokojenost klientů s nabízenými intervencemi, které program No Biohazard klientům nabízí, popř. možnosti, jak by se daly jednotlivé konkrétní aspekty intervencí vylepšit. Prostřednictvím výzkumných otázek se zjišťovaly zdroje nespokojenosti u nabízených intervencí. Mezi dílčí cíle patří zjištění míry spokojenosti klientů s místní a časovou dostupností programu No Biohazard, vytvoření návrhu na zvýšení úrovně služby No Biohazard a v poslední řadě navržení inventáře harm reduction materiálu, který by se mohl klientům terénního programu nabízet. Výzkumný soubor: Výzkumným souborem jsou uživatelé návykových látek, kteří by měli odpovídat definici problémového uživatele drog podle EMCDDA. Respondenty jsem do výzkumu vybírala přes instituce - jednalo se o institucionální výběr s...
Kognitivní remediace a trénink emočních dovedností (CREST) u pacientů s poruchami příjmu potravy a možnosti jejího terapeutického uplatnění v léčbě závislosti
Zlesáková, Marie ; Vacek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pavlovská, Amalie (oponent)
Kognitivní remediace a trénink emočních dovedností (CREST) je metoda úspěšně uplatňovaná v léčbě pacientů s poruchami příjmu potravy, která pomáhá zlepšit kognitivní a emoční deficity. Jelikož pacienti s poruchami příjmu potravy a závislostí na návykových látkách vykazují podobná neuropsychologická poškození a existuje u nich vysoká komorbidita obou poruch, můžeme o využití metody CREST uvažovat také v léčbě závislosti. V teoretické části jsou zohledněny poznatky různých autorů k problematice poruch příjmu potravy, jejich komorbidním psychiatrickým onemocněním a mechanismům společným poruchám příjmu potravy a závislosti na návykových látkách. Popisuji také neuropsychologické deficity vznikající v důsledku obou onemocnění, možnosti jejich rehabilitace a představuji program CREST. Cílem evaluačního výzkumu bylo vyhodnotit kvalitu implementace programu. Zaměřila jsem se na srovnání procesu, spokojenosti a prospěšnosti intervence u 4 pacientek s poruchami příjmu potravy a 8 pacientek se závislostní komorbiditou. Data jsem získala analýzou lékařské dokumentace, diagnostickým screeningem poruch spojených s užíváním návykových látek a zúčastněným pozorováním na 10 lekcích CRESTu. Důležitým zdrojem dat byly dotazníky zjišťující spokojenost a subjektivní prospěšnost, dále pak ohnisková skupina po skončení...
Evaluace spokojenosti pacientů v léčebně návykových nemocí v Nechanicích pro účely transformace v rámci reformy psychiatrie
Dobiáš, Jakub ; Vacek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Petruželka, Benjamin (oponent)
Východiska Léčebna návykových nemocí v Nechanicích v rámci reformy psychiatrie vstupuje do procesu transformace. Oproti jiným psychiatricky zaměřeným nemocnicím nebude v tomto zařízení reforma vést k redukci lůžek, ale v souladu s projektem Deinstitucionalizace léčebna cílí transformaci na zkvalitnění léčby směrem k pacientům. Formulace cílů, metodologie, výzkumný soubor V souvislosti s cíli transformace byla provedena evaluace spokojenosti pacientů. Cílem výzkumu byl zisk informací související s nazíráním pacientů na léčebnu a na poskytovanou léčebnou péči. Data budou k dispozici transformačnímu týmu jako možné vodítko pro optimalizaci průběhu transformace. Výzkum byl proveden kvalitativní formou, sběr dat byl uskutečněn metodou semistrukturovaného interview. Výzkumný soubor se skládal z šesti pacientů léčebny s různou délkou pobytu a typem léčby. Tři respondenti byli muži a tři ženy. Hlavní výsledky Pacienti oceňují prostory léčebny pro jejich vlastnosti - prostornost a světelnost. Rozsah vybavení včetně pokojů považují za dostačující, kritizují však špatný technický stav oken, vybavení pro volnočasové aktivity a zastaralost inventáře ve společných prostorách léčebny. Personál je až na výjimky vnímán velmi pozitivně pro jeho altruismus a profesionalitu. Režim a řád je vnímán jako potřebný,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.